Više o projektu

Naziv projekta: Autentični gastronomski okus za održivi socio-ekonomski razvoj prekogranične regije

Skraćeni naziv: Pannonia Gourmet

Prioritet programa: Doprinos razvoju turizma i očuvanju kulturne i prirodne baštine

Specifični cilj programa: Ojačati, diverzificirati i integrirati prekograničnu ponudu i bolje upravljanje kulturnom i prirodnom baštinom,

Prijavitelj: Univerzitet Educons

 

Partneri:

    1. Grad Vinkovci
    2. Turistička organizacija opštine Irig
    3. Agencija za razvoj i investicije grada Vinkovaca VIA d.o.o.

 

Trajanje projekta: 24 mjeseca

Ukupni iznos projekta: 1.489.479,43 €

Sufinanciranje IPA II – 65% 923.477,25 €

 

Sažetak projekta: 

 

Gastronomski turizam iskustveno je putovanje u gastronomsku regiju zbog rekreacije ili zabave, što uključuje posjete proizvođačima hrane, gastronomske festivale,poljoprivredna tržišta, kuharske revije i demonstracije, kušanje kvalitetnih prehrambenih proizvoda i ostale turističke aktivnosti vezane uz hranu. Posljednjih godina gastronomski turizam znatno je porastao i postao jedan od najdinamičnijih i najkreativnijih segmenata turizma. Više od trećine turističke potrošnje odlazi na hranu. Osim toga, gastronomski turisti troše više od prosjeka, zahtjevni su, ali i zahvalni, te izbjegavaju formalnosti. Stoga gastronomija  ne smije postati blag i anoniman proizvod već mora imati osobnost, jer će u protivnom postati ranjiva, delokalizirana i podložna kopiranjima. Prekogranična područja nisu u potpunosti svjesna važnosti gastronomije u razvoju turizma i poticanju lokalnog, regionalnog i nacionalnog ekonomskog razvoja. Stoga je opći cilj projekta stvaranje zajedničkog brenda „Eat Pannonia“ (EP) za promociju novih razvijenih turističkih proizvoda. Kuhinja prekograničnih destinacija biti će izuzetno važna za kvalitetu odmora. Projekt će sakupiti autentičnu hranu i recepte, sačuvati ih i širiti kroz dva gastronomska centa (u Vrdniku i Vinkovcima) te ih dodatno promovirati pomoću IKT alata. Iskustvo gastronomskog turizma biti će glavni razlog i motivacija turistima da posjete ovu prekograničnu turističku destinaciju, ili barem jedan od razloga. „Eat Pannonia“ uključivati će proizvode koji govore o etičkim i održivim vrijednostima temeljenim na teritoriju, krajoliku, lokalnoj kulturi, lokalnim proizvodima i izvornosti. Turizam, a posebno gastronomski turizam, omogućiti će ruralnim zajednicama stvaranje prihoda i  mogućnosti zapošljavanja na lokalnoj razini, pružajući poslove turističkim vodičim i lokalnim kuharima, istovremeno potičući ostale sektore lokalnog gospodarstva, poput poljoprivrede

 

Cilj projekta:

 

Cilj ovog projekta je razviti inovativne i integrirane turističke proizvode i promicati regionalni gastronomski turizam kao alternativni i inovativni oblik turizma kroz razvoj zajedničke gastronomske ponude, rast kapaciteta sudionika i sveukupno povećanje atraktivnosti prekogranične regije. Turizam se prepoznaje kao jedan od ključnih čimbenika za gospodarski rast. Stoga će uspostava modela održivog turizma nesumnjivo dovesti do povećanja regionalnog gospodarstva. Projektne aktivnosti uključuju mapiranje lokalnih resursa i identifikaciju autentične hrane, recepata, događaja i drugih očekivanja relevantnih za razvoj inovativne gurmanske ponude. Te resurse dokumentirat će se i transformirati u ICT alate kao što su karte, mobilne aplikacije itd. Na temelju utvrđenih resursa će se stvoriti gastronomski put, sustav koji čini sveobuhvatnu i tematsku turističku ponudu. Kako bi se uspostavila razina standardizacije, uspostavit će se kriteriji kvalitete s certifikacijskim shemama. Rast kapaciteta dionika omogućit će se izgradnjom dva Gourmet centra, gdje će se osigurati razna edukacija u okviru gastro turizma.

Projekt je sufinanciran sredstvima EFRR i IPA II fondova Europske unije.